گزارش صعود: قله بل ، بام استان فارس

سرقدم تیم : آقای سامانی
عقبدار تیم : آقاى محسن بریحی
نویسنده گزارش : آقای حسین صدیقی

راه های دسترسی به منطقه با ذکر موقعیت و وضعیت ( آسفالت _ خاکی )
تمامى مسير از اصفهان تا اقليد آسفالت بود . پس از عبور از كارخانه آسفالت وارد یک راه خاکی شدیم که تقریبا روبروی این کارخانه قرار دارد
ابتداى این جاده ی خاکی تابلویی نصب شده که مشخصات کوه بل را ذكر كرده از جمله ارتفاع ۴۰۵۰ متر که مربوط به اندازه گیری های قدیمی است . طول اين مسيرتا ابتداى پاكوب حدودا ۹ کیلومتر مى باشد

نوع پوشش گیاهی منطقه : پوشش گیاهی استان فارس شامل گیاهان دارویی و صنعتی است كه از آن جمله ؛ شیرین بیان، گل گاو زبان، کتیرا و گون مى باشد كه پوشش گیاهی بل بیشتر بوته های گون، درمنه، جاشیر دام و سنبله ها هستند
جانوران منطقه: کبوتر چاهی، شاهین و کبک را نیز میتوان در شمار مهمترین پرندگان و انواع مارمولک در اكثر نقاط به چشم ميخورند

شرح گزارش
ساعت۴:۲۰ اصفهان را به سمت شهرستان اقلید ترک کردیم.ساعت ۷:۴۵ به اقلید رسیدیم
با پشت سر گذاشتم جاده خاکی ساعت ۸:۰۰ به ابتدای پاکوب قله رسیده و با گرم کردن ساعت۸:۲۰ کوهپیمایی ما اغاز شد
پس از پيمايش حدود 40 دقیقه ای ، ساعت 9 صبح توقفى داشتيم جهت صرف صبحانه تا با قواى بيشتر به سوى هدف گام برداريم . در بين راه مربی برنامه آموزش هايى در راستاى كوهنوردى بهتر و ايمن تَر با مضامينى چون : نحوه گام برداری ، اصول اولیه کوهپیمایی ، نکات آموزشی ناوبری و کار با جی پی اس ارائه دادند .
در سمت چپ مسير و بالاى يك تپه ، تابلويى فلزى به چشم ميخورد كه نشانگ مسير جانپناه بود.
‌‎در جبهه غربی قله بل و در ارتفاع حدود۳۵۳۸ متری و بر سر گردنه کوتاهی جان‌پناه بزرگی ساخته شده‌ ، و از جان‌پناه تا قله حدود۱.۵۰ دقیقه راه می‌باشد
‌‎روبروى جانپناه سرویس بهداشتی و در چند قدمى جانپناه هم يك چشمه ى كوچك آب بود
ساعت 11:40دقیقه به پناهگاه رسیدیم و 20 دقیقه هم صرف استراحت و خوردن ميان وعده شد
با همکاری تمامی همنورادن با انرژی خوبی ساعت 12:۰۰به سوى قله حركت كردیم
دو يال را پشت سر گذاشتيم و قله اصلى كه پشت قله هاى فرعى بود كم كم رخ نمود و به ما اجازه ى صعودش را داد. در ساعت۱۳:۵۰ در ارتفاع حدود3950 متری تیم باشگاه کوهنوردی اورست اصفهان بر فراز قله ايستاد و یک صعود زیبای دیگر را در کارنامه خود ثبت نمود. البته تابلوی قله عدد 4050 متر را ثبت کرده که خیلی دقیق نیست
به رسم يادگار چند عكسى گرفتيم و هواى خوب و تايم كافى هم اين ميان به ما اين اجازه را داد كه زمان نسبتا زيادى روى قله استراحت کنیم
درنهایت ساعت۱۴:۱۵ فرود از قله را اغازنمودیم و در ساعت۱۵:۲۰ به پناهگاه رسیدیم با صرف ناهار و استراحت یک ساعته مجدد رهسپار مبدا حرکت شدیم
در ساعت۱۸:۲۰ به ابتدای جاده پاکوب رسیدیم با نرمش۱۰ دقیقه ای بدن خود را سرد نمودیم
خدای متعال را بینهایت شکر گذار هستیم که یک صعود عالی و بدون حادثه را پیش روی ما قرار داد به امید صعود های بهتر
مسافت طی شده:۱۱/۳۵ کیلومتر
زمان طی شده:۱۰ساعت

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وضعیت آب و هوا

اوقات شرعی

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Color
  • Additional information
  • Attributes